A Tour du Mont Blanc (TMB) a világ egyik legismertebb és legszebb magashegyi körtúrája. 160km hosszú, 3 országot érint (Franciaország, Olaszország,Svájc). Összesen 10 km-es szintemelkedéssel évente kb. 10 ezren járják körbe 2-3000 m közötti magasságokban. 2008. augusztus 18-tól 31-ig mi is ezt tesszük. Útközben, amikor internetközelbe kerülünk - feltöltjük fotóinkat és naplónkat élményeinkről, tapasztalatainkról. Ezzel - mintegy példát mutatva - szeretnénk kedvet csinálni, híveket szerezni egy hazánkban még kevesek által művelt outdoor sporthoz: az ultralight túrázáshoz és egy új, ultralight életszemlélethez.

2008. augusztus 26., kedd

svájci "luxus" a tóparton

Kedd délután, takaros szálloda egy kis üdülőfaluban, heverészés a kényelmes ágyon, miközben wifin keresztül írogatunk a blog-ba... Igen, olyan jól haladtunk az útvonalon, hogy azt vettük észre, hogy ha nem állunk meg kicsit, akkor Genf-ben várhatunk a vasárnapi gépünkre pár napot. És igazából rendesen egyszer sem lazítottunk eddig. Courmayeur- ban egy esténk volt és egy rövid délelőttünk a "a civilizációban", aztán szombat délután már ismét felfelé araszoltunk 2000 méterre. Megálltunk egy menedékháznál, napozgattunk, pihiztünk és úgy döntöttünk, hogy kipróbáljuk a sátorozást ilyen magasságban is (eddig 1700 volt a legmagasabb). Valszeg a világ egyik legszebb sátorhelyét találtuk meg: egy fennsíkon, pontosan a Mont Blanc-cal szemben. Hozzánk nagyon kegyes volt a FEHÉR HEGY, mert estére egy szem felhő sem volt az égen és tűélesen, teljes pompájában csodáltuk a sátrunkból naplementekor és vasárnap reggel, napfelkeltekor is. Nagyon jól aludtunk, kicsit éjjel még melegünk is volt, így reggel csodálkoztunk, hogy a páracseppek ráfagytak a sátor egyik lapjára... tehát a pehely hálózsákunkon lévő -5C határérték nem kamu. Reggel is fantasztikusan nyugodt, tiszta, idilli volt minden szemközt a M.Blanc-on.... nem is sejtettük, hogy éjjel lavina temetett be 8 hegymászót odafönn. Nagyon együtt érzünk az elveszettekkel - ilyen közelségből ez nem csak üres média szenzációként hat, hanem valós emberi tragédiaként.
Most kis szünet következik, mert az előttünk lévő 4 kemény nap előtt még kiélvezzük a szauna és jacuzzi minden örömét... Este még folytatjuk és szuper képek is vannak.