A Tour du Mont Blanc (TMB) a világ egyik legismertebb és legszebb magashegyi körtúrája. 160km hosszú, 3 országot érint (Franciaország, Olaszország,Svájc). Összesen 10 km-es szintemelkedéssel évente kb. 10 ezren járják körbe 2-3000 m közötti magasságokban. 2008. augusztus 18-tól 31-ig mi is ezt tesszük. Útközben, amikor internetközelbe kerülünk - feltöltjük fotóinkat és naplónkat élményeinkről, tapasztalatainkról. Ezzel - mintegy példát mutatva - szeretnénk kedvet csinálni, híveket szerezni egy hazánkban még kevesek által művelt outdoor sporthoz: az ultralight túrázáshoz és egy új, ultralight életszemlélethez.

2008. augusztus 26., kedd

Köszönjük a figyelmet és támogatást barátainknak!

Szia Tibi,

Köszi a "lelki" támogatást. Tényleg fantasztikus az egész - nagyon élvezzük. Hol 0 C-ban alszunk sátorban a hegyen, hol tömegszálláson menedékházban, hol kényelmes szállodában (mint most is itt Svájcban - Champex-ben). Szombat éjjel, amikor a lavina volt épp sátraztunk pont szemben a Mont Blanc-nal egy 2000m-es hegycsúcson, de semmit sem vettünk észre, nagyon csendes, nyugodt volt minden. De a hegyek ilyenek, tiszteltni kell őket - mi ezt meg is tesszük. "When the mountains speak - wise men listen." - ahogy John Muir a híres amerikai túrázó legenda is ajánlotta. Tegnap hó esett a hágon, amin átkeltünk Svájcba Olaszországból. Részletek, új fotók este a blogon, ma lazítunk, pihenünk egyet, mert a holnapi lesz a legkeményebb szakasz, föl egészen 2680m-ig.

Baráti üdvözlettel a "a csúcsok világából":