A Tour du Mont Blanc (TMB) a világ egyik legismertebb és legszebb magashegyi körtúrája. 160km hosszú, 3 országot érint (Franciaország, Olaszország,Svájc). Összesen 10 km-es szintemelkedéssel évente kb. 10 ezren járják körbe 2-3000 m közötti magasságokban. 2008. augusztus 18-tól 31-ig mi is ezt tesszük. Útközben, amikor internetközelbe kerülünk - feltöltjük fotóinkat és naplónkat élményeinkről, tapasztalatainkról. Ezzel - mintegy példát mutatva - szeretnénk kedvet csinálni, híveket szerezni egy hazánkban még kevesek által művelt outdoor sporthoz: az ultralight túrázáshoz és egy új, ultralight életszemlélethez.

2008. augusztus 22., péntek

4. nap

Csütörtök este 10 óra - fejlámpa mellett írok egy olasz hegyi menedékház emeleti hálótermében - szerencsénk volt, mert csak 4-en alszunk egymás mellett és egy hely üresen is maradt köztünk és az angol házaspár között. Nagyszerű érzés, hogy 4 nap után sikerült langyos-hideg vízben lezuhanyozni ismét, fedél van a fejünk fölött és 20C hőmérséklet. Isteni volt a meleg vacsora is a kis olasz vörösborral…
Tegnap éjjel nagyon hideg volt, kb. 3-4 C egy patak parti kemping-szerűségben, amiben csak egy pottyantós WC volt… Kedden éjjel egy nemzetközi csapattal sátraztunk 1700m-en és egész éjjel zuhogott az eső. A sátrunk szerencsére tökéletesen bírta - a felszerelésünkre eddig a legkisebb panaszunk sem lehet - nem hiába válogattam őket fél éven keresztül.
A szerdai nap igen húzós volt, délelőtt ködben, párában másztunk fölfelé nagyon kemény hegyi terepen - közben 10 percenként patakmedreken vagy vízfolyásokon átkelni, ami általános itt - míg felértünk a 2500m-en lévő hágóra. Nem csoda, hogy a Bonhomme menedékházban a teljes étlapot végigettük - na nem volt túl nehéz, mert ennyiből állt: zöldségleves, saláta, pasta di carbonara, süti, vörösbor.
Utána 900m ereszkedés várt, ami szinte megerőltetőbb, mint a fölfelé kapaszkodás.
Közben azon morfondíroztam , hogy ki találta ki ilyen hülyén ezt a Mont Blanc túrát: nagy nehezen felmászol jó magasra, élvezed a csodás panorámát, aztán lejössz a völgybe jó mélyre (azért ez is jóval a mi Mátránk fölött van), hogy másnap kezdd az egészet előlről….
De a mai, csütörtöki napon már nem voltak ilyen “gonoszkodó” gondolataim….. Ez egy csodálatos nap volt. Ragyogó napsütés, hófödte hegyek …. És ma végre először megláttuk a Mont Blanc-t is, amiért igazából jöttünk. A hágón ennek örömére csináltunk Ágival egy közös “Happy birthday” videót Kiran barátunknak, majd főztünk egy jó “titanium főzőszet-es” sütőtökkrém levest. A nap megkoronázása volt, hogy az olasz Rifugio Elena menedékházban megcsíptük a két utolsó szabad matrac helyet….
De most már befejezem, mert lámpaoltás volt, mindenki elcsendesedet…. Erőt gyüjt a holnapi 20 km-es távhoz, ami egy nagyobb olasz üdülővárosba vezet (Courmayour), ahol valszeg beiktatunk egy pihenőnapot. Ott feltöltjük az eddigi képeket is, mivel eddig nem, hogy internet, de még mobil szolgáltatás sem volt. Ja kérem, ez a hegyek világa….. Jó éjt mindenkinek!